طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی کتاب

  • تقریبا سه چهارم افراد در سرتاسر دنیا تلفن همراه دارند.
  • در کنار تلویزیون و کامپیوتر شخصی، تکنولوژی موبایل ( سومین پرده) است و به زودی به مهم ترین پرده نمایش تبدیل خواهد شد.
  • تبلیغ محصولات و خدمات از طریق تلفن های همراه، فرصت های بی نظیری برای بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.
  • تکنولوژی موبایل به خاطر ورود تلفن های هوشمندی مانند آیفون اپل در میان کاربران کاملا رایج شده است.
  • تلفن هوشمند ترکیبی از دوربین، پخش کننده فیلم، ابزار موسیقی و مرورگر وب است. با آن می توان تماس تلفنی برقرار کرد و امکانی فوق العاده برای بازاریابان برای دسترسی به مشتری است.
  • تلفن های هوشمند، بازاریاب ها را قادر می سازد تا در لحضه خرید مصرف کنندگان در فروشگاه، مستقیما بر آن ها اثر بگذارند.
  • این کاربران تلفن همراه هستند که کانال بازاریابی موبایلی را کنترل می کنند و نه شرکت ها.
  • اغلب بازاریابان که بازاریابی با موبایل را آزمایش می کنند، دامنه استفاده از آنرا گسترش می دهند.
  • تلفن های همراه همه جا حضور دارند و همیشه روشن هستند، بنابراین شرکت ها می توانند پیام های به روز و لحضه ای بفرستند.

آنچه در این چکیده می آموزید

  1. چرا تکنولوژی موبایل برای بازاریابان بسیار مهم است؟
  2. چگونه محصولات و خدمات خود را به کاربران تلفن همراه بفروشیم؟

چاک مارتین ( انقلاب گر موبایل) و استاد مسلم بازاریابی با تلفن همراه است او که مدیر ارشد اجرایی در موسسه (موبایل فیوچر) است، یکی از پیشگامان معتبر در حوزه بازار تعاملی دیجیتال می باشد و مرجعی معتبر در بازاریابی محصولات و خدمات برای کاربران موبایل است او در این کتاب، به طور کارشناسانه بازار عظیم و در حال رشد موبایل را بخش بندی کرده و جزئیات آن را تشریح می کند بازاری که امکان سودآور و گسترده ای را در دسترس بازاریابان قرار می دهد.

تماس با اعضای cars.com

تکنولوژی موبایل سومین پرده نمایش شمات اولین پرده نمایش همان تلویزیون است که روش ارتباطی شرکت های عظیم با توده مخاطبان است. دومین پرده نمایش، کامپیوتر شخصی است آینده متعلق به سومین پرده نمایش است.

در طوب یک سال از زمان آغاز به کار وب سایت cars.com، تعداد بازدیدکنندگان آگهی های سایت به نیم میلیون نفر رسیدو کاربران سایت اتومبیل و مدلی که در جستجوی آن هستند قیمت مطلوب و کدپستی خود را وارد کرده و ظرف چندثانیه فهرست کاملی از فروشندگان اتومبیل های مورد نظرشان و اطلاعات تماس آن ها را دریافت می کنند اکنون این سایت موردنظرشان و اطلاعات تماس آن ها را دریافت می کنند اکنون این ایت ماهانه ۱۰ میلیون بازدید کننده دارد در سال ۲۰۰۹، این سایت شروع به طراحی نرم افزار تلفن همراه برای فروش سریع کرد آقای نیک فوتیس از cars.com می گوید”فرض بر این است که در سایت موبایلی، کاربر به دنبال جزئیات نمی گردد) مرورگر موبایل برای افرادی مناسب است که در جستجوی اتومبیل هستند و می خواهند همین الان اتومبیل بخرند.

برنامه تلفن هوشمند شرکت دسترسی سریع تر به وب سایت شرکت را بدون استفاده از مرورگر مهیا می کند تحقیقات سایت cars.com نشان می دهد که بازدیدکنندگان از وب سایت در هربازدید از ۱۲ تا ۱۵ صفحه بازدید می کند در حالی که کاربران برنامه موبایل در هر بازدید از ۲۵ تا ۳۵ صفحه دیدن می کنند! این برنامه افزایش ۱۰۰ درصدی در ترافیک موبایلی را برای شرکت به ارمغان آورد. فوتیس انتظار دارد که به زودی ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک سایت به کاربران موبایل اختصاص یابد.

اکنون زمان موبایلی شدن است

۵ میلیارد نفر (۷۳ درصد جمعین دنیا) برای اتصال به اینترنت، ارسال پیام، دسترسی به حساب های بانکی، خرید های روزانه، مشاهده وضعیت آب و هوا، کنترل وضعیت ترافیک، دیدن کلیپ های تصویری و غیره از تلفن همراه استفاده می کنند. در ۷۵ کشور از جمله روسیه، اسپانیا، اوروگوئه، ایسلند و نیوزلند، ( نقوذ موبایل از تعداد جمعیت فراتر رفته است.) در سال ۲۰۱۰، ۴۵ میلیون عضو شبکه موبایل دائما به اینترنت دسترسی داشتند. تکنولوژی موبایل رفته رفته در جایگاه بسیار بالاتر و پیشرفته تری از اینترنت در اواسط دهه ۱۹۹۰ قرار می گیرد. در آن زمان زیر ساخت های وب هنوز در حال توسعه بودند. امروز موبایل ها به گونه ای ساخته شده اند که از زیر ساخت مستحکم و بالغ وب بهره برداری کنند. بسیاری از توسعه دهندگان و رهبران صنعت موبایل، سوابق دیجیتالی و تجربیاتی در زمینه مدل های عملی کسب و کار در اینترنت، ازجمله تکنولوژی موبایل (مدل تعاملی دیجیتال) را دارند.

درحلی که تکنولوژی موبایل ویژگی های مشترک بسیاری با کامپیوتر شخصی دارد، از فواید منحصر به فردی نیز برخورداد است:

  • موبایل وسیله ای شخصی است: مردم اغلب به طور اشتراکی از تلویزیون و کامپیوتر استفاده می کنند، اما به ندرت تلفن همراهشان را با شخص دیگری به اشتراک می گذارند.
  • امکان ارتباط با چند روش وجود دارد: گوشی های موبایل امکان ارتباط با صدا یا متن را ممکن می سازند علاوه برا آن می توانید ویدیو ها و تصاویری  ایجاد ارسال یا دریافت کنید و همچنین بخوانید صدا ظیطط کنید یا اسکن کنید.
  • زمان، مکان و عرضه و تقاضا: بازاریابان می توانند مکان دقیق مشتریان را شناسیایی کرده و پیام های تبلیغاتی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
  • موبایل رسانه ای سیار است و همیشه به مخاطب دسترسی دارید: کامپیوترهای شخصی و تلویزیون به افراد در حال حرمت ایده آل نیستند. دسترسی به اطلاعات، درحال حرکت، نکته مهم تکنولوژی موبایل است شاید فردی در تعطیلات است در حال سفر است یا در خانه است شما نمی توانید در لحضه دلخواه پیامتان را از طریق کامپیوتر یا تلویزیون منتقل کنید ولی معمولا این کار از طریق تلفن همراه امکان پذیر است.
  • پایگاه راه اندازی شده: پایگاه مشتریان تکنولوژی موبایل در بسیاری از کشورها در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ درصد است و ایالات متحده به ۹۴ درصد رسیده است.
  • سرعت رشد زیاد: شبکه تکنولوژی موبایل نیازی به پیشرفت سریع تر ندارد، زیرا هم اکنون بالغ و پیچیده است.
  • سکوهای آماده: سکوهای موبایل از قبل وجود داشته اند بازاریابان موبایل می توانند از این بستر و سیستم های عامل موجود استفاده کنند.
  • اکو سیستم موبایل: محصولات تکنولوژی موبایل، غنی و متنوع هستند.
  • مشتری محوری: تبلیغ کنندگان تلویزیونی مسئول پرده اول هستند در پرده سوم، این مشتریان تکنولوژی هستند که حرفه آخر را می زنند.

ارتباط نزدیک با مصرف کنندگان

اکنون تبلیغ کنندگان بیش از ۵۰ درصد بودجه بازاریابی خود را صرف ( رسانه های غیرسنتی ) می کنند و این موبایل است که به طور فزاینده ای این بودجه را از آن خود می کند.

هنوز بسیاری از شرکت ها درک درستی از موبایل ندارند و در تبلیغات به مشتریان از طریق موبایل نامطمئن هستند شاید به همین دلیل باشد که ۴۱ درصد تبلیغ کنندگانی که از اکنون از طریق موبایل تبلیغ نمی کنند، برنامه ای برای ساتفاده از آن در آینده نیز ندارند این موضوع اشتباه تاکتیکی فاحشی است، بازاریابی موبایلی موج بزرگ بعدی خواهد بود و این موج هم اکنون در حال شکل گیری است.

تبلیغ گران به کمک تکنولوژی موبایل می توانند ارتباطی شخصی و متناسب با مشتریان فعلی و احتمالی برقرار کنند هر بازاریابی در جستجوی ارتباطات مستحکم نفر به نفر با مشتریان است. کاربران تکنولوژی موبایل ارتباطات نزدیکی با برندهای مصرفی برقرار می کنند.

تلفن های هوشمند میزان استفاده از موبایل ها را افزایش داده اند این وسایل فوق العاده شامل ( سخنگو، میکروفون، صفحه کلید، صفحه نمایش، صقحه مدار با ریزپردازشگرها، دوربین، سیستم مکان یاب جغرافیایی و فضای ذخیره سازی هستند.

تلفن هوشمند اپل، آیفون با صداها هزار برنامه آماده باعث شهرت و متداول تر شدن موبایل شده است.

چریل لوکانگرو، جانشین ارشد سایت پاندورا معتقد است که اکنون نیمی از افرادی که موسیقی رایگان گوش می دهند از موبایل استفاده می کنند و آیفون استفاده از این سایت را در ساعت شب دوبرابر کرده است.

بازاریابان باید بدانند که مشتریان فعلی و احتمالی آن ها کدام یک از سکوهای آیفون، بلک بری، تلفن های با سیستم اندروید آن ها چرا و چگونه از تلفن های موبایل خود استفاده می کنند از آنجا که اغلب کاربران موبایل عضو شبکه های اجتماعی آنلاین هستند، شرکت ها باید هویت آنلاین مصرف کنندگانشان را بشناسند تا در وب با آنها در ارتباط باشند.

شرکت ها باید از ( ازخدمات مکان محور ) استفاده کنند باتوجه به وجود سکوهای مختلف موبایل، شاید بازاریابان تصمیم بگیرند که انحصارا کاربران تلفن های هوشمند را هدف قرار دهند، یا افرادی که هر نوع تلفنی در اختیار دارند را بازاریابی کنند آن هایی که به مسیر تلفن های هوشمند وارد می شوند، می توانند ( سایت موبایلی ) یا WAP ایجاد کنند.

شما نیز می توانید برنامه های کاربردی مخصوص خودتان را برای مشتریان خود توسعه دهید تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد افرادی که از برنامه های تلفن های هوشمند استفاده می کنند، دریافت پیام تبلیغی روی صفحه موبایل را، در ازای رایگان بودن برنامه می پذیرند هتل های معروف به کاربران موبایل امکان می دهند که نرخ ها را از طریق موبایل بررسی کرده و اتاق رزور کنند.

اتحادیه اتومبیل رانی آمریکا برنامه ای تخفیفی ارائه کرده که میزان تخفیف قابل استفاده را به اعضا نشان می دهد شرایط رویایی شرکت زمانی است که یک مشتری برنامه شرکت شما را به مشتری دیگر نشان دهد و بگوید ( این برنامه جدید را روی تلفن همراه من ببین )

مدل AIDA برای موبایل مناسب نیست

Aida که در زبان انگلیسی حروف اختصاری ( جلب توجه، ایجاد علاقه، ایجاد اشتیاق، و دعوت به اقدام ) است، یک مفهوم بازاریابی است که دهه ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است اما این مدل در بازاریابی موبایلی به کار نمی آید ( مصرف کنند غیر قابل کنترل) نه شرکت، فرآیند آیدا را هدایت می کند معاملات نسبت به سال های گذشته ( سریع و صمیمانه تر ) شده است در همین حال، موبایل امکان ارتباطی فعالاتر با مصرف کنندگان را هنگام برنامه ریزی آن ها برای خرید فراهم می آورد.

همانطور که مشاهده می شود، کاربران تلفن همراه می توانند برای ورود به مکان خرده فروشی از یک برنامه استفاده کنند اگر کاربر موافقت کند فروشگاه می تواند به سرعت پیام های بازاریابی مربوطه به اطلاعات خرید از جمله، قیمت های ویژه ای که به آن مشتری مربوط است را برایش ارسال کند نام این تکنولوژی پیچیده و شخصی ( بازاریابی در محل ) است سایت coupons.com که در حوزه خودش پیشرو بازار است کوپن های قابل دانلودی برای محصولات ارائه می دهد که باعث افزایش فروش می شود.

پاک ترانگ از آژانس بازاریابی موبایلی موبکست پیشنهاد می کند که ( از مکان به عنوان ابزار تحقیق استفاده کنید. ) شرکتی معروف که تولیدکننده کفش، کیف و زینت آلات زنانه است، بازاریابی موبایلی زیرکی است که از استراتژی موبایلی (هفت قسمتی) زیر استفاده می کنند:

  1. تخمین: اهداف و آمار های کسب و کار خود را تشریح کنید.
  2. اداری: واحد های مرتبط شرکت را مشخص کنید مطمئن شوید که بخش های تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، بازاریابی، مالی و حقوقی را لحاظ کرده اید.
  3. فرآیند: اقدامات موبایلی از جمله (هاستینگ، آزمایش، امنیت، تقویم، استراتژی پویا، جمع آوری داده ها، روش ها، انتخاب فروشنده و قراردادها) را مدیریت کنید.
  4. آزمایش: از عملکرد مناسب تمامی موارد مطمئن شوید این کار شامل ( آزمایش آسیب پذیری  تجارت الکترونیک، آزمایش ترافیک کاربران، آزمایش محیط موبایل و آزمایش زمان بهترین کارکرد) است.
  5. شروع آزمایشی: سایت آنلاین موبایل را برای گروه کوچکی از مخاطبان منتخب راه اندازی کنید از موثر بودن ( مدیریت سایت ) مطمئن شوید.
  6. آغاز رسمی: ابتکارات گسترده موبایلی را در دستور کار خود قرار دهید: مانند (خدمات پیام کوتاه، سیستم های وب و تلفن، سایت WAP، ( کد پاسخ سریع)، بارکد دوبعدی که در سرعت بالا خوانده باشدد و امکانات کلیک برای تماس)
  7. بازاریابی موبایلی و تحلیل داده ها: با ( تکنولوژی و ابزار) مناسب، سیستم موبایلی خود را ارزیابی کنید.

درصدی از مشتریان موبایل همیشه و بدون توجه به ساعات روز حاضر و فعال هستند از آنجا که تراکم مصرف کنندگان جهانی موبایل بسیار زیاد است، تعداد افراد بیدار و پر مشغله در هر ساعت از روز در هر منطقه زمانی دنیا قابل توجه است.

شرکت ها باید بازاریابی خود را به روز نگه دارند و ۲۴ ساعته فعال باشند این رویکرد (بازاریابی بلادرنگ) نام دارد. بسیار از صاحبان تلفن هوشمند مایلند که آگهی ها را روی موبایل های خود ببیند و بازاریابانی که حاضر به تغییر نباشند را ترک می کنند تلفن های همراه، امکان ارائه تبلیغات با فرمت های مختلف را فراهم می کنند که شامل این موارد است:

  • تمام صفحه: پیام به اندازه تمام صفحه موبایل است.
  • قابل گسترش: کاربر، آگهی را که در ابتدا در ابعادی کوچک نمایان می شود، بزرگ می کند.
  • مکان محور: آگهی کاربران را به نزدیک ترین مکان برای خرید محصول راهنمایی می کند.
  • کلیک برای دیدن ویدیو: کاربر صفحه موبایل را لمس می کند تا ویدیو را مشاهده کنید ورو به شبکه های اجتماعی از ایده مشابهی پدیدار می شود، و (لمس برای تماس) شماره تلفنی تجاری را برای تماس در اختیار شما قرار می دهد.
  • تجارت محور: کاربر می تواند چیزی را سریعا بخرد، برای مثال اگر موبایل اپل داشته باشد میتواند آهنگی از فروشگاه آنلاین بخرد.

کاربران موبایل علاقه ای به جستجو ندارند، آنها فقط می خواهند پیدا کنند

جستجو بر اینترنت حکمفرماست، اما جستجو در دنیای موبایل منسوخ شده است.

کاربران دوست دارند محصولات موردنظرشان را بلافاصبه پیدا کنند، ازجمله محصولات و خدماتی که منابع معتبر برای برآوردن نیازهای آن ها توضیه می کنند.

خدمات یابنده معروف دائما فعالیت ها و رویدادهای سرگرم کننده را روی موبایل های کاربران به روز می کنند و حتی اطلاعات رستوران ها از جمله امکان دسترسی به آن ها و رزور میز را در اختیار کاربران قرار می دهند.

توانایی دوربین های تلفن هوشمند در خواندن کدهای UPC راه جدید بازاریابی محصولات را به روی شرکت ها گشوده است وقتی کاربران برچسب UPC محصولی را می بینند، برنامه ای مخصوص قورا قیمت های تخفیفی آنلاین آن محصول را مرور کرده و اطلاعات و قیمت های نزدیک ترین خرده فروش را ارائه می کند.

موبایل وسیله ای (کششی و رانشی) است.

شرکت ها پیام های تجاری خود را به کاربران می دهند و آن ها اطلاعات را جذب می کنند شرکت شما می تواند با ارائه برنامه هایی برای کاربران تلفن های هوشمند، امتیاز بالایی به دست آورد اما نباید از پیامک ها یا پیام های سریع متنی غافل شوید پیام کمی تواند به طور مجازی به هر فردی در دنیای موبایل دسترسی داشته باشد

مشتریان شما می توانند برای دریافت پیام های متنی شما مجوز دریافت کنند یا عضو شوند. طوفان موبایل به پیام رسانی اس ام اسی و سایر فروشندگان معتبر کمک کرده است.

سرویس ارسال پیام چند رسانه ای برای (تصاویر و ویدیوها) گزینه دیگر است گرچه پرده سوم یعنی موبایل حوزه درحال رشدی است، اما در مسیر خود با موانعی روبه رو است در برخی مناطق اتصال و دسترسی با مشکلاتی مواجه است. مورد دیگر ارائه اطلاعات بیش از حد به کاربران است که باعث گیج شدن آنها می شود. مانند نرم افزار های بسیار زیاد و زمان بسیار کم برای تصمیم گیری.

بهترین راه رسیدن به موفقیت در حوزه بازاریابی موبایلی، انتقال ارزش واقعی به کاربران موبایل است به مصرف کنندگان کمک کنید تا آنچه را که  می خواهند در زمانی که نیاز دارند و به صورتی که می خواهند، بیابند تا برنده عرصه نوین و پویای موبایل باشید.


دگر خدمات:

طراحی سایت در تبریز
  • ۹۵/۱۱/۲۶
  • داریوش راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی