طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

طراحی سایت و سئو سایت

تیم ایران پردازه با بهره گیری از تکنولوژی روز آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان و هموطنان در سراسر کشور می باشد

  • ۰
  • ۰

نگهداری از پوست

نگرانی از این بابت که پوست شما پیرتر از سن واقعی به نظر رسد می تواند تبدیل به یک نوع اظطراب و استرس پایدار شود. در ادامه به ۲۳ روش پیشگیری و درمان اشاره می کنیم.

اغلب روش های پیشگیری مربوط به عادت و سبک زندگی است و بعضی از روش های درمانی نیز با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی انجام شدنی است.

روش های پیشگیری

  1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید زیرا اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروک صورت است این عامل حتی موثر تر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می کند.
  2. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از کرم آفتاب مناسب استفاده کنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروک شود.
  3. سیگار نکشید، سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می گردد.
  4. به اندازه کافی بخوابید در غیر اینصورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می کند که نتیجه ای جز شکستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی شود استراجت کافی منجر به تولید هورمون رشد می شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می کند.
  5. به پست بخوابید وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه ها می شود.
  6. چشمان خود را هم نکشید اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت (ماهیچه های اطراف چشم) انجام می شود بنابراین بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید.
  7. ماهی بخورید، این غذای دریایی سرشار از پروتئینن و اسید چرب امگا ۴ می باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است.
  8. سویا بخورید ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب های پوست کمک می کند.
  9. مصرف کاکائو حاوی ۲ نوع فلاونول می باشد که مانع از آسیب های نور خورشید به پوست می شود و جریان خون به پوست را ارتقاء می بخشد و باعث می شود که پوست نرم تر شود.
  10. خوردن میوه ها و سبزیجات متنوع، آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیکال های آزاد می شود.
  11. از مواد مرطوب کننده استفاده کنید
  12. در شست و شوی صورت زیاده روی نکنید
  13. آلفا هیدروکسی اسید: نوعی لایه بردار طبیعی که سلولهای مرده را می زداید و چین و چروک های سطحی را برطرف می کند ( به خصوص چروک های اطراف چشم) شواهد نشان می دهد که این ترکیبات باعث تحریک تولید کلاژن می شود.
  14. رتینوئیدها: تنها ترکیبی که سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروک های صورت تصویب کرده است این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین آ می باشد و در از بین بردن چروک های سطحی موثر است.
  15. ویتامین C موضعی این ترکیب باعث تولید کلاژن می شود و مانع از بروز آسیب های ناشی از اشعه های خورشیدی می شود التهاب پوستی را بهبود می بخشد و مشکلات رنگدانه ای را برطرف می کند بیشتر محققان شکل اسید آسکوربیک را برای رهایی از چین و چروک پیشنهاد می کنند.
  16. آیدبنون این ترکیب شیمیایی به گونه ای قوی مشابه آنتی اکسیدان های طبیعی است که استفاده موضعی از این ترکیب برای فقط ۶ هفته منجر به کاهش خشکلی پوست به میزان ۲۶%، افزایش آب رسانی به پوست به میزان ۳۷%، کاهش چین و چروک به میزان ۲۹% و بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید به مقدار ۳۳% است.
  17. فاکتور های رشد بخشی از پاسخ های ترمیم کننده زخم ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می تواند در این زمینه موثر باشد.
  18. پنتاپیتیدها این ترکیب نیز باعث تولید کلاژن می شود خطوط چین و چروک را از بین می برد.
  19. بوتاکس: تزریق ماده سمی بوتولونیم که منجر به رلکس شدن ماهیچه های زیر چین و چروک می شود و در نتیجه چروک ها نیز بر طرف می شود.
  20. چگالی کردن چین و چروک: پزشکان در این رابطه سعی میکنند چین و چروک  را با مواد متنوعی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات سنتیک پر کنند.
  21. لایه گذاری با لیزر: در این روش به کمک منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می شود و زخم بسیار خفیفی باقی می گذارد ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروک و با کیفیت رشد می کند.
  22. لایه برداری شیمیایی: در این روش نیز به کمک ترکیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می شود و ایجاد آسیب می کند که پاسخ بدن در مقابل آن تولید کلاژن است.
  23. پوست خراشی در این روش نیز به نوعی لایه برداری از پوست صورت انجام می شود.

ماساژ صورت

ماساژ صورت و بدن در فرهنگ ها و جوامع از قدیم الایام شایع بوده است در برخی تمدن های کهن از جمله چین، یونان، ایران، ژاپن و هندوستان این عمل قدمت زیادی دارد.

امروزه در تمام دنیا افراد زیادی جهت کاهش روند پیری پوست و شادابی آن، کاهش استرس و کاهش انقباضات عضلانی از فواید ماساژ بهره مند می شوند پوست صورت شما اولین قسمت بدن شماست که جلب توجه می کند به همین دلیل ماساژ صورت از جایگاه ویژه ای برخوردار است برای آگاهی شما خانم های محترم که علاقه مند به پوست صورت خود هستید برخی فواید ماساژ پوست صورت را برای شما ذکر می نماییم.

فواید ماساژ صورت

  • بهبود شکل و حالت عضلات و پوست صورت به گونه ای پوست شما نرم تر و باقوام تر می شود.
  • ریلکس شدن عضلات صورت و چشم ها
  • تکسین سردردها و دردهای ناحیه ای صورت
  • کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست صورت
  • تحریک جریان خون
  • کاهش استرس و تنش
  • ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی
  • تحریک نقاط خاص بر روی صورت
  • رهایی از فشار چشم ها

لازم به ذکر است که انواع ماساژ های پوستی با تقویت عضلات صورت می توانند در رفع چین و چروک پوست موثر باشند ماساژ درمانی با بهبود جریان خون و لنف صورت می گیرد که نتیجه مستقیم آن بهبود قوام پوست و توان عضلانی صورت، آرام شدن عضلات صورت و اطرف چشم هاست و همینطور از بین رفتن سردر و کاهش استرس و نگرانی از اهدافی است که در ماساژ صورت به آن توجه می شود.

یکی دیگر از فوایدی که ماساژ صورت دارد از بین بردن پف و ورم صورت و در نتیجه بهبود رنگ چهره می شود منشا این ورم ها اکثرا استرس و کم خوابی است.

حال اگر خودتان بخواهید ماساژ صورت را انجام دهید به این ترتیب عمل کنید که:

 

هرشب هنگام خواب با استفاده از کمی روغن زیتون و یا روغن ارده که به نوک انگشتان می مالید به حالت خوابیده و چشمان بسته خیلی آرام در جهت مخالف ابتدا از گردن به بالا و سپس از زیر گونه ها به سمت چشمها و در نهایت اطراف چشم و ابرو را به حالت دورانی و برعکس ماساژ دهید و با نوک انگشتان زیر چشمها و پیشانی و اطراف سر را به آرامی ضربه بزنید.

با این کار شما نه تنها شما چروک شدن پوستتان را به تاخیر می اندازه اید بلکه آرامشی خاصی را به عضلات صورت وارد خواهید کرد و علاوه بر آن با استفاده از این دو روغن مفید پوستتان را نیز تقویت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که روغن ارده خاصیت ضدلک و روغنن زیتون ضدچروک دارند.

 

راه هایی ساده برای همیشه زیبا به نظر رسیدن:

از آنجایی که چهره ی آرایش شده، هرچند کم با چهره ی بدون آرایش بسیار تفاوت دارد و خیلی از خانمها دوست ندارند با چهره ای بدون آرایش دیده شوند، راه هایی برای همیشه مرتب بودن با صرف کمترین زمان وجود دارد تا شما چه در منزل برای انتقال روحیه ای شاد به افراد خانواده و نیز خودتان و چه بیرون از خانه در حدی ساده و متعادل به راحتی به چهره تان رنگ تازه ای بدهید.

  1. هر صبح پس از بیدارشدن از خواب و شستشوی صورت با آب سرد و خنک، بگذارید آب بر روی پوست صورتتان به حالت طبیعی خشک شود که این می تواند در فاصله ای که پس از شستشوی صورت، شما مشغول آماده کردن صبحانه می شوید، انجام گیرد زیرا زمان زیادی نخواهید برد و همین امر در ابتدای روز پوست صورت شما را از افتادگی و شل شدن حفظ کرده و شادابی و سرحالی خاصی به شما منتقل می کند.
  2. تنها کرمی که بهتر است در منزل و یا حتی خرید، بیرون از منزل استفاده کنید و زمان ماندن آن بر روی پوست ضرری به پوستتان نمی رساند، انواع کرمهای ضد آفتاب است که اگر دوست داشته باشید مثل یک کرم پودر در صورت داشتن جوش و لکه بر روی پوستتان، آنها را بپوشاند از نوع رنگی و کرم پودر دار بودن آن بر روی پوست بمالید و باشستشوی بعدی صورت دوباره از آن بر روی پوست بزنید.
  3. برای انواع چشمها چه چشم ریز چه درشت و با حالتهای مختلف و رنگهای متفاوت، استفاده از یک خط چشم مدادی سیاه و تنها یکبار کشیدن در داخل چشم، فرم و حالت چشم را نمایان ساخته و آن را از بی حالی در خواهد آورد که البته توجه داشته باشید فقط یک بار بکشید تا زیر چشمان تا زیر چشمان شما سیاه نشود و تنها حالت ملام و طبیعی به چشم داده باشید.
  4. توجه داشتن به هماهنگی رنگ رژ لب با لباس منزل و یا با شال و روسری که برای بیرون رفتن از منزل می پوشید مهمترین قسمت آرایش در مرتب بودن و تغیر شما در مدت زمان کوتاست به طوری که تنها یک لایه رژ بدون خط لب و گاهی خط لب بدون رژ هم رنگ لباس منزل یا شال و روسری، بر روی لبها بزنید و برای شیک تر بودن از رنگهای ملایم و یا برق لب در انواع رنگها استفاده کنید تا بیرون از منزل نیز راحت تر باشید.
  5. موارد بالا برای داشتن چهره ای متفاوت از قبل کافی است ولی اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان نیز بزنید.
  6. پرداختن روزانه در همین حد به چهره و پوست علاوه بر انتقال شادابی به شما و اطرافیانتان در منزل می تواند در رسیدگی به پوست و مراقبت آن از نور خورشید و لامپهای مهتابی که همان تاثیر نور خورشید را بر روی پوست دارند به شما کمک کند.
  7. در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لبهایی با رنگ های شاد و روشن استفاده کنید.
  8. اگر مژه های خیلی صاف و بلندی دارید با یک بار استفاده از فر مژه به آنها حالت دهید.

نکات مفید:

  • در طول روز و هنگام مصرف انواع میوه ها به جز گوجه فرنگی و کیوی که ممکن است برای شما حساسیت زا باشند از پوست آنها برای ماساژ بر روی صورت و پست دستها استفاده کنید.
  • در هنگام درست کردن غذا و خورد کردن پیاز در صورتی که از چشمانتان اشک آمد، پوست صورت را با اشکهایتان به آرامی و به حالت دورانی ماساژ داده و سپس با آب خنک بشویید و دوباره ضد آفتابتان را تجدید کنید.
  • در هنگام استفاده از انواع مرکبات از ترشحات پوست آنها برای ماساژ دست و صورت استفاده کنید.
  • در کنار مراقبت روزانه از کرمهای ویتامینه شب و یا روغن های زیتون و نارگیل و بادام نیز استفاده کرده تا همیشه پوستی شاد و سالم داشته باشید.

 

چند ماسک لایه بردار و تمیز کننده طبیعی برای پوست:

بعضی وقتها احساس می کنیم پوستمان تیره و کدر شده، آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند زمانی که چنین احساسی نسیت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسک هایی که حالت چسبندگی بیشتری داشته و این جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره برگردانده و به آن شادابی ببخشیم چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود و بسیار در شفاف کردن پوست موثر است.

قبل از آنکه به ماسک ها بپردازیم توصیه می شود ماهی یکی دوبار در حمام بر روی پوست سفیداب پودر شده بمالید و کمی صبر کرده و سپس با ماساژ و از بین بردن لایه های کثیف روی پوست آنرا بشویید این عمل یکی دوبار در ماه هم در پاکسازی و لایه برداری پوست و هم در روشن شدن آن کمک می کند.

محصولات پیشنهادی:

ماسک بلک

ماسک اول: سفیده ی تخم مرغ چون حالت چسبندگی شدیدی دارد و علاوه بر شفاف کردن پوست، در ترمیم جوشهای صورت تنیز موثر است به تنهایی بسیار برای پوست مفید است، پس یک سفیده ی تخم مرغ را خوب به هم می زنید تا کاملا سفید شده و کف مانند شود سپس این کف سفید را بر روی پوست مالیده و بدون حرکت، ربع ساعت در آرامش دراز بکشید.

وقتی کاملا جذب و خشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس حتما با آب سرد و خنک بشویید این ماسک را هفته ای دوبار در آرامش کامل بزنید

ماسک دوم: یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کرده که حتما برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شود سپس این مخلوط را کاملا آرام و با حرکت دورانی روی پوست مالیده، پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم و سپس و با آب سرد و خنک بشویید از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک سوم: نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوست را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است برای درست کردن ماسک نشاسته هم می تواندی از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم  می توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب و خشک شود و همانند ماسک های قبلی ابتدا با آب ولرم و سپس با آب خنک و سرد بشویید از این ماسک نیز هفته ای یک الی دوبار استفاده کنید.

ماسک چهارم: یک قاشق عسل را با یک قاشق چایخوری پودر شیر مخلوط کرده و به همان ترتیب ماسکهای قبلی بر روی پوستتان بزنید و پس از جذب و خشک شدن با آب ولرم و  سپس با آب خنک شستشو نمایید

نکته ی قابل توجه این که از این ماسک می توانید به عنوان شیر پاک کن برای پاک کردن کرم و کرم پودر از روی صورت نیز استفاده کنید

در تمامی این ماسک ها حتما از صحبت کردن و خندیدن و حرکت کردن خودداری کنید زیرا هم بهتر است ماسک ها را رد آرامش کامل و با فکری آرام استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد و هم از به وجود آمدن چین و چروک های صورت جلوگیری کند.

  • ۹۵/۱۲/۲۵
  • داریوش راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی